04.04.2015

Pan Karp ma już 10 lat

Mija właśnie 10 lat od momentu, gdy w Żabieńcu zebrała się grupa rybaków, którzy patrząc w przyszłość, już wówczas wiedzieli, że nadejdą czasy, gdy o zbyt karpi na rynku trzeba będzie mocno walczyć. Z biegiem lat, widząc aktywność Pana Karpia, a szczególnie ogólnopolskie telewizyjne kampanie promocyjne, które organizowane były z ogromną pomocą Instytutu Rybactwa Śródlądowego w Olsztynie, do naszej organizacji przyłączali się wciąż nowi zwolennicy aktywności rynkowej. Na koniec stycznia br. należało do nas 110 członków, z czego tylko w ostatnim roku dołączyło 16 nowych gospodarstw z areałem ok. 850 ha stawów.

Nasza aktywność wynika z ogromnej pracy członków zarządu i komisji rewizyjnej oraz doskonałych relacji z członkami honorowymi, których z satysfakcją i szczególnym uznaniem tu przedstawiamy: Prof. dr hab. Janusz Guziur, dr Zygmunt Okoniewski, Prof. dr hab. Jadwiga Seremak - Bulge, Prof. dr hab. Ryszard Wojda, Honorowy Prezes TPR - Prof. dr hab. Bogusław Zdanowski, dr Jan Żelazny. W pracę zainicjowaną przez organa statutowe chętnie włączają się również szeregowi członkowie Towarzystwa, szczególnie na niwie promocji lokalnej, która jest doskonałym uzupełnieniem kampanii krajowych. W ostatnim roku lokalnych imprez ze wsparciem logo Pan Karp odbyło się całkiem sporo, co nie dziwi, bo znak ten jest najbardziej rozpoznawalnym przez konsumentów logotypem na rynku ryb śródlądowych.

Warto zauważyć, że tylko w 2014 roku udało się nam zdobyć ponad 1,5 mln zł na 5 projektów promocyjnych pozyskanych z PO Ryby 2007-2014 (4 szt.) i Funduszu Promocji Ryb (1 szt.). Dodatkowe 2 projekty realizujemy we współpracy z Gospodarstwem Rybackim Górki i G.R.Budy, za co jesteśmy im bardzo wdzięczni. Dziękujemy również rybakom i działaczom LGR "Świętokrzyski Karp", LGR "Nasza Krajna i Pałuki" i Łowickiej Grupy Rybackiej. Dzięki temu przeprowadziliśmy wielką kampanię na terenie 4 województw pn. Karpiowóz i przejechawszy 2 tys. km dotarliśmy do konsumentów począwszy od aglomeracji śląskiej, poprzez Małopolskę, Lublin i wreszcie Świętokrzyskie. Udało nam się 2 krotnie uczestniczyć w rozmowach na żywo na antenie 1. programu Polskiego Radia (2 mln słuchaczy) i również dwukrotnie w TVP - "Pytanie na Śniadanie" (1 mln widzów), gdzie promowaliśmy spożycie karpi. Od czerwca 2014 roku wydawane jest nowy dwumiesięcznik dla hodowców - "Świętokrzyski Głos Pana Karpia", który bezpłatnie jest rozsyłany do około 500 rybaków, a kolejne 500 egzemplarzy trafia do urzędów i instytucji centralnych i regionalnych związanych z rybactwem, w tym MRiRW, ARiMR, ARR, ANR, PZW, Izby Rolnicze, RZGW, GDOŚ i RDOŚ itp. Ukazały się też wydawnictwa dla dzieci - gra planszowa i książka "Piorun z górki na pazurki", które trafiły do szkół. Ponadto miłośnicy przyrody, dzięki transmisji internetowej ze stawów w Górkach mogli w swoich komputerach obserwować przyrodę na żywo. Wreszcie po raz drugi wybraliśmy się z naszymi karpiami do Rzymu, gdzie dla polonii rzymskiej skupionej przy kościele św. Stanisława urządziliśmy rybną ucztę. Nasze potrawy zawieźliśmy osobiście także do Watykanu dla Papieża Franciszka i Benedykta XVI. Media ogólnopolskie zrelacjonowały naszą wyprawę aż 145 razy.

Dziękując sobie nawzajem za dotychczasową działalność, życzmy sobie dalszych sukcesów w promocji karpi przez co najmniej następne 10 lat, pomagając tym samym rybakom w całej Polsce lokować wybornego Pana Karpia na wigilijnych i nie tylko stołach.

Prezes
Towarzystwa Promocji Ryb - Pan Karp
Zbigniew Szczepański