przez Zarząd_PK » Nie Gru 09, 2012 1:22 am
Firma Limito,
działając z upoważnienia statutowych władz Towarzystwa Promocji Ryb, w związku z rozpoczęta przez firmę Limito kampanią reklamową i jej hasłem "Mamo! Zamień karpia na łososia", w imieniu hodowców karpia zgromadzonych wokół naszej ogólnopolskiej organizacji, wyrażam zdecydowany protest przeciwko treści i wymowie bilboardów.
Państwa kampania według naszej oceny prawnej, opartej na szerokiej analizie przypadku, spełnia przesłanki reklamy porównawczej, która ma na celu dyskredytację konkurencyjnego produktu. Nie zawiera bowiem żadnych racjonalnych/rzetelnych argumentów, a jedynie prosty przekaz: zostaw karpia, wybierz łososia. Jednocześnie chciałbym przypomnieć, że uczciwa reklama powinna mieć charakter pozytywny, tj. powinna zmierzać do zachęcenia klientów do nabywania produktów reklamującej się firmy, a nie zniechęcać ich do korzystania z oferty firm konkurencyjnych (…) Wyrok Sądu Najwyższego z dnia 25 maja 2012 r. I CSK 498/11
W związku z powyższym wzywamy do natychmiastowego zakończenia ekspozycji ww. bilbordów. W przypadku braku reakcji z Państwa strony, podejmiemy kroki, które mamy nadzieję, przekonają Państwa firmę do zmiany obecnej polityki marketingowej.
Zbigniew Szczepański
Towarzystwo Promocji Ryb
Firma Limito,
działając z upoważnienia statutowych władz Towarzystwa Promocji Ryb, w związku z rozpoczęta przez firmę Limito kampanią reklamową i jej hasłem "Mamo! Zamień karpia na łososia", w imieniu hodowców karpia zgromadzonych wokół naszej ogólnopolskiej organizacji, wyrażam zdecydowany protest przeciwko treści i wymowie bilboardów.
Państwa kampania według naszej oceny prawnej, opartej na szerokiej analizie przypadku, spełnia przesłanki reklamy porównawczej, która ma na celu dyskredytację konkurencyjnego produktu. Nie zawiera bowiem żadnych racjonalnych/rzetelnych argumentów, a jedynie prosty przekaz: zostaw karpia, wybierz łososia. Jednocześnie chciałbym przypomnieć, że uczciwa reklama powinna mieć charakter pozytywny, tj. powinna zmierzać do zachęcenia klientów do nabywania produktów reklamującej się firmy, a nie zniechęcać ich do korzystania z oferty firm konkurencyjnych (…) Wyrok Sądu Najwyższego z dnia 25 maja 2012 r. I CSK 498/11
W związku z powyższym wzywamy do natychmiastowego zakończenia ekspozycji ww. bilbordów. W przypadku braku reakcji z Państwa strony, podejmiemy kroki, które mamy nadzieję, przekonają Państwa firmę do zmiany obecnej polityki marketingowej.
Zbigniew Szczepański
Towarzystwo Promocji Ryb