przez kytanos » Wto Gru 28, 2010 9:59 am
Są (były?) wytyczne na stronie min rol lub Agencji :
"Odrębna Ewidencja dla podmiotów prowadzących wyłącznie księgi podatkowe
(podatkową księgę przychodów i rozchodów, ryczałt ewidencjonowany, karta podatkowa)
winna być prowadzona w ramach tych narzędzi księgowych, które beneficjent jest
zobowiązany stosować. Beneficjent winien jednoznacznie oznaczyć wszystkie operacje
powiązane z realizowaną operacją (poprzez umieszczenie oznaczenia operacji na dokumencie
księgowym w postaci nr operacji oraz informacji o współfinansowaniu w ramach PO RYBY
2007-2013).
Ponadto zobowiązuje się ww. beneficjentów do prowadzenia dodatkowej ewidencji
sporządzanej w systemie miesięcznym, umożliwiającej jednoznaczną identyfikację kosztów
oraz środków trwałych, która będzie zawierała m.in. rodzaj i nr dowodu księgowego, datę
wystawienia dokumentu i sposób zapłaty, kwotę wydatków kwalifikowanych. Po zakończeniu
miesiąca kalendarzowego zestawienie powinno zostać wydrukowane i podpisane.
W przypadku rolników, którzy nie są zobowiązani do prowadzenia księgowości stosuje się
wyłącznie ewidencję sporządzaną w systemie miesięcznym.
Powyższy obowiązek obejmuje również beneficjentów realizujących operacje w ramach
Środka 2.2 Działania wodno środowiskowe w zakresie Wsparcia wykorzystania tradycyjnych
lub przyjaznych środowisku praktyk i technik w chowie i hodowli ryb. W ich przypadku
przedmiotowe zestawienie obrazować będzie koszty ponoszone w związku z wypełnianiem
wymogów, które zadeklarowali we wniosku o dofinansowanie.
Wzór zestawienia danych wynikających z faktur lub równoważnych dokumentów księgowych
dotyczących realizowanej operacji w załączeniu:
ZESTAWIENIE DANYCH WYNIKAJĄCYCH Z FAKTUR LUB RÓWNOWAŻNYCH DOKUMENTÓW KSIĘGOWYCH DOTYCZĄCYCH OPERACJI
Nazwa/imię i nazwisko Beneficjenta……………………………………………………………………………………………………………………………….
Nr i data zawarcia umowy o dofinansowanie…………………………………………………………………………………………………………………….
Tytuł operacji……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
L.p.
Rodzaj i numer
dowodu
księgowego
Data
wystawienia
dokumentu
Nazwa towaru
lub usługi lub
pozycja na
dokumencie
Pozycja w
zestawieniu
rzeczowofinansowym
(do umowy) Data zapłaty
Sposób
zapłaty
G/P/K
Kwota
dokumentu
brutto
Kwota
dokumentów
netto
Kwota wydatków
kwalifikowalnych W tym VAT
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10"
Są (były?) wytyczne na stronie min rol lub Agencji :
"Odrębna Ewidencja dla podmiotów prowadzących wyłącznie księgi podatkowe
(podatkową księgę przychodów i rozchodów, ryczałt ewidencjonowany, karta podatkowa)
winna być prowadzona w ramach tych narzędzi księgowych, które beneficjent jest
zobowiązany stosować. Beneficjent winien jednoznacznie oznaczyć wszystkie operacje
powiązane z realizowaną operacją (poprzez umieszczenie oznaczenia operacji na dokumencie
księgowym w postaci nr operacji oraz informacji o współfinansowaniu w ramach PO RYBY
2007-2013).
Ponadto zobowiązuje się ww. beneficjentów do prowadzenia dodatkowej ewidencji
sporządzanej w systemie miesięcznym, umożliwiającej jednoznaczną identyfikację kosztów
oraz środków trwałych, która będzie zawierała m.in. rodzaj i nr dowodu księgowego, datę
wystawienia dokumentu i sposób zapłaty, kwotę wydatków kwalifikowanych. Po zakończeniu
miesiąca kalendarzowego zestawienie powinno zostać wydrukowane i podpisane.
W przypadku rolników, którzy nie są zobowiązani do prowadzenia księgowości stosuje się
wyłącznie ewidencję sporządzaną w systemie miesięcznym.
Powyższy obowiązek obejmuje również beneficjentów realizujących operacje w ramach
Środka 2.2 Działania wodno środowiskowe w zakresie Wsparcia wykorzystania tradycyjnych
lub przyjaznych środowisku praktyk i technik w chowie i hodowli ryb. W ich przypadku
przedmiotowe zestawienie obrazować będzie koszty ponoszone w związku z wypełnianiem
wymogów, które zadeklarowali we wniosku o dofinansowanie.
Wzór zestawienia danych wynikających z faktur lub równoważnych dokumentów księgowych
dotyczących realizowanej operacji w załączeniu:
ZESTAWIENIE DANYCH WYNIKAJĄCYCH Z FAKTUR LUB RÓWNOWAŻNYCH DOKUMENTÓW KSIĘGOWYCH DOTYCZĄCYCH OPERACJI
Nazwa/imię i nazwisko Beneficjenta……………………………………………………………………………………………………………………………….
Nr i data zawarcia umowy o dofinansowanie…………………………………………………………………………………………………………………….
Tytuł operacji……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
L.p.
Rodzaj i numer
dowodu
księgowego
Data
wystawienia
dokumentu
Nazwa towaru
lub usługi lub
pozycja na
dokumencie
Pozycja w
zestawieniu
rzeczowofinansowym
(do umowy) Data zapłaty
Sposób
zapłaty
G/P/K
Kwota
dokumentu
brutto
Kwota
dokumentów
netto
Kwota wydatków
kwalifikowalnych W tym VAT
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10"