Moderator: ekspert_PK
W jakim zbiorniku te ryby pływają ?.Szatek napisał(a):Hejka, jestem początkujący w chowie ryb i mam dwa pytanka. Czy mieszanki paszy dla ryb, np. 60 pszenica, 10 pszenżyto, 20 łubin, 10 kukurydza (przykładowe dawki, nie znam się na tym) mają wpływ na lepszy wzrost karpia/amura, czy jak będę karmił 100% pszenicą, to osiągnę te same rezultaty? Drugie, to czy jest jakiś stały schemat dawkowania pokarmu ryb, że rocznie na 1000 sztuk kroczku karpia, dokarmia się 1t ziarna. Jestem młody, niedoświadczony, w sumie nic prawie o tym nie wiem, a chciałbym zacząć przygodę z hodowlą i przede wszystkim się dokształcić. Z góry dziękuję za pomoc.
Gość napisał(a):Liczysz na to, że doświadczeni rybacy, którzy latami, ucząc się na błędach odpowiedzą Ci w trzech zdaniach jak masz karmić ryby na swoim 0.5 ha bajorku ?
Chcesz karmić zbilansowaną mieszanką, to kup granulat, którego skład opracowali technolodzy żywienia ryb, a rybacy zweryfikowali jego przydatność w swoich obiektach.
STAWIARSTWO napisał(a):Rozumiem że stawy ziemne.Szatek napisał(a):Stawy wielkości 0.4-1ha
A jaka wydajność naturalna stawu. By obliczyć karmienie musisz ją znać.Szatek napisał(a):STAWIARSTWO napisał(a):Rozumiem że stawy ziemne.Szatek napisał(a):Stawy wielkości 0.4-1ha
Tak
Szatek napisał(a):Hejka, jestem początkujący w chowie ryb i mam dwa pytanka. Czy mieszanki paszy dla ryb, np. 60 pszenica, 10 pszenżyto, 20 łubin, 10 kukurydza (przykładowe dawki, nie znam się na tym) mają wpływ na lepszy wzrost karpia/amura, czy jak będę karmił 100% pszenicą, to osiągnę te same rezultaty? Drugie, to czy jest jakiś stały schemat dawkowania pokarmu ryb, że rocznie na 1000 sztuk kroczku karpia, dokarmia się 1t ziarna. Jestem młody, niedoświadczony, w sumie nic prawie o tym nie wiem, a chciałbym zacząć przygodę z hodowlą i przede wszystkim się dokształcić. Z góry dziękuję za pomoc.