tepo przyrostu karpia

Moderator: ekspert_PK

tepo przyrostu karpia

Postprzez amator » Czw Lis 29, 2012 8:53 pm

Panowie mam stawik 0,3ha chcę wpuscić tam 30 karpi w przedziale 5-7kg i paść je do upadłego raczej ziarnem choć nie wykluczam granulatu

zwracam sie do was jako do fachowcow czy to w ogole ma sens czy i w jakim tempie karpie mi bedą rosły
ile maxymalnie moge sypac paszy, jakiej? jak czesto czy rybom trzeba dostarczac jakies witaminy?


staw jest przeplywowy woda zrodlana przeplyw nie duzy max 3l na sekunde w normalnych warunkach glebokosc max 1,7m
w wodzie nie ma innych ryb poza paroma plotkami itp.

ile moga mi ryby utyc w rocznie
chce je przypasc moze 3-5lat i przewiesc na inny duzy zbiornik

ile lat ma karp 5-7kg?

czy moze warto wpuscic dobrej klasy handlowke czy kroczka i pasc go od malego czy taki karp moze rosnac jeszcze szybciej?

troche duzo pytan ale jestem kompletnym laikiem
prosze o pomoc

pozdrawiam
amator
 

Re: tepo przyrostu karpia

Postprzez dobra rada » Czw Lis 29, 2012 9:26 pm

Kolego kup lepiej krowę i paś ją do upadłego ziarnem trawą i czym jeszcze chcesz.
dobra rada
 

Re: tepo przyrostu karpia

Postprzez gość » Czw Lis 29, 2012 9:49 pm

Czytam i nie dowierzam. Czarno widzę przyszłość naszej branży.
Za udzielanie porad w hodowli ryb wzięli się krowiarze.
Już niedługo karpiom w akwarium będą towarzyszyć krowy, gęsi i świnie .
gość
 

Re: tepo przyrostu karpia

Postprzez amator » Czw Lis 29, 2012 9:50 pm

piszac "do upadłego" miałem na mysli ze na maxa na tyle ile sie da rozsadnie rybe dokarmiac a nie zeby je pasc jak gesi na pasztet

nie wiem ile taki karp moze optymalnie zjesc dlatego pytam sie ludzi ktorzy sie na tym znaja
amator
 

Re: tepo przyrostu karpia

Postprzez Marrek » Czw Lis 29, 2012 10:09 pm

ja sie podpinam pod temat, czytałem że w czeskich stawach utuczyli karpia w rok z 5kg na 11kg. i teraz pytanko:
jakie linie mają najszybsze tempo wzrostu? jakis krzyżówki?? hybrydy? zatorski? węgierski?
Marrek