Konferencja prasowa
W dniu 10. listopada 2005 w restauracji Alle Gloria w Warszawie odbyła się konferencja prasowa, zorganizowana przez Instytut Rybactwa Śródlądowego.

Konferencja poświęcona była wprowadzeniu na rynek inicjatywy wspierającej hodowlę karpia w Polsce, promowanej pod nazwą „Pan Karp”.

|
|
Czym jest Pan Karp?
Pan Karp to znak symbolizujący dążenie wszystkich związanych z hodowlą karpi w Polsce do zjednoczonego działania na rzecz promocji tej szlachetnej ryby. Ryby będącej sercem polskiej tradycji kulinarnej.
Wprowadzony w 2005 roku program będzie zawierał kilka ściśle powiązanych ze sobą działań mających na celu:
Kontynuację procesu integracji środowiska hodowców karpia
Wykreowanie zarejestrowanej marki i loga dla karpia(Pan Karp), które będzie jednolite we wszystkich przekazach skierowanych do potencjalnych odbiorców produktu (producenci, hurtownicy, kupcy, media, konsumenci). Ten znak ma dla konsumenta oznaczać pewność, że zakupiony karp ma gwarancję najwyższej wartości.
Zapewnienie dziennikarzom wszystkich mediów (ogólnokrajowych i lokalnych) wiarygodnych, solidnych i uzasadnionych informacji o korzyściach wynikających ze spożywania karpia - zdrowy, naturalny, ekologiczny, smaczny, z bogatą tradycją
Dostarczenie centralnie zaprojektowanych, koordynowanych i wyprodukowanych materiałów wspierających popyt na karpia do punktów sprzedaży (np. ulotki, plakaty, transparenty itd.)
Lepsze poznanie zachowań konsumentów i preferencje związane z jedzeniem karpi.
|
|
Działania
W celu osiągnięcia wyznaczonych celów zostaną podjęte następujące działania w okresie Listopad/Grudzień 2005:
wprowadzenie logo Pan Karp
konferencja prasowa dla ogólnopolskich mediów
przygotowanie zestawu informacji dla prasy lokalnej
konkurs dla konsumentów wraz z działaniami promocyjnymi prowadzonymi na dużą skalę
przygotowanie materiałów drukowanych wspierających sprzedaż
przygotowanie materiałów/gadżetów promocyjnych
konsumenckie badania rynkowe
Planuje się, że program będzie kontynuowany w 2006 roku i dalej, oraz że zostaną poczynione dalsze pokaźne inwestycje na komunikację marketingową w celu budowania wartości marki Pan Karp i kreowania pozytywnego wizerunku karpia wśród Polskich konsumentów.
|